معرفی کتاب و فیلم برگزیده

در این وبلاگ کتاب و فیلم برتر معرفی میشود .

معرفی کتاب و فیلم برگزیده

در این وبلاگ کتاب و فیلم برتر معرفی میشود .

استخوانه ای دوست داشتنی

استخوان های دوست داشتنی

نویسنده : الیس سبالد

ترجمه: فریدون قاضی نژاد

نشر:روزگار

* پرفروش ترین کتاب سال ۲۰۰۲

.... چهارده ساله بودم که در ششم دسامبر ۱۹۷۳ به قتل رسیدم .بیش تر عکس های دختران گمشده در روزنامه های دهه ی هفتاد شبیه من بود . دخترانی سفیدرو باموهایی به رنگ قهوه ای کدر ...

یه پاراگراف که رندومی انتخاب کردم !

... اما سه روز بعد ٬ زمانی که سگ خانواده ی گیلبرت آرنج مرا پیدا کرد و با پوسته ی ذرت که به ان چسبیده بود به خانه اورد ٬ اقای هاروی ان جا را مسدود کرد. در زمانی که این اتفاق ها می افتاد ٬ من در حال گذر بودم .نرسیدم تا ببینم که دندان روی جگر میگذارد ٬ چوب های استحکام بخش را بر میدارد و تمام شواهد را همراه با قسمتهای بدن من ٬ به جز ارنجم داخل کیسه میکند .زمانی که سرو کله من پیدا شد تا با امکانات کافی به حوادثی که روی زمین جریان داشت نگاه کنم ٬ بیشتر نگران خانواده ام بودم تا هر چیز دیگه ....

به نظر من کتاب استخوان های دوست داشتنی کتاب فوق العاده ای بود ... همونطور که خودتون متوجه شدید توی این داستان دختر بچه چهارده ساله توسط مردی کشته میشود و جالب است که داستان هم از زبان خود دخترک بیان میشود ... با مطالعه این کتاب شما تا حدودی با بهشت اشنا میشوید و می تونید تا حدی به ان ذهنیت واقعی بدهید...شاهد نگرانی ها خوشحالی های یک روح باشید ... در ضمن در خلال داستان هم به طرز درداوری با نحوه کشته شدن روبرو میشید !

خوبیش اینه که وقتی توی روزنامه میخونید دختر بچه ای توسط مردی به فلان دلیل کشته شد میدونید بچه چه زجری کشیده !!

در خاتمه توضیحاتم نوشته یک نویسنده و منتقد ادبی رو در مورد کتاب میگذارم که به نظر من بسیار زیبا کتاب رو شرح داده !

 استخوان های دوست داشتنی یکی از عجیب ترین تجربه هایی است که به عنوان خواننده ٬ در مدتی طولانی داشته ام و نیز یکی از به یاد ماندنی ترین ان ها ٬ به طرز دردناکی سرگرم کننده ٬ به طرز نشاط اوری خشن و فوق العاده اندوه اور است . کاری بزرگ در ساخت خیالپردازانه و نشانه ای بارز از قدرت شفا بخش اندوه ...

نوشته شده توسط گیلاس خانومی .

نظرات 5 + ارسال نظر
لیمو یکشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 16:24 http://limokocholooo.blogfa.com

سلام
تعریف این کتاب رو حیلی شنیدم
آخر کتاب از اوناست که آدم از زندگی نا امید میشه؟

نه ..اخرش بد تموم نمیشه اتفاقا خوب تموم میشه...

فائقه یکشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 18:55

به خاطر این مریضی سرماخوردگی مزخرف مجبور شدم جند روز مرخصی بگیرم وتو خونه بمونم همین هم باعث شد این کتابو بخونم ......
نمی دونم شاید طرز بیان داستان از طریق یه مرده به نظرم خیلی جالب اومد و همین طور خیالپردازی نویسنده برای شرح داستان.......ولی یه جورایی اخرش از اینکه این همه وقت گذاشته بودم پشیمون شدم .......داستان به خاطر داشتان اسامی مختلف و متفاوت خیلی کند پیش می رفت ولی خیلی ها توی داستان رها شدن مثل اقای هاروی انگار هیچ مکافات وجهنمی برای ادما وجود نداره همه می رن توی بهشتی که در واقع رسیدن به تمامی ارزوهای گوچیک وبزرگشونه
شایدم هم به این خاطر خوشم نیومد که بهشت اون داستان خیلی به نظرم کوچیک ومتفاوت به بهشت ذهنم بود !!!!
ولی برای خودم به این نتیجه رسیدم که هر کتابی که بهترین رمان سال شناخته می شه حتما بهترین نیست!

من کتاب رو دو سال پیش خوندم....به نظر من هم خیلی خاص نبود و کاملا باهات در مورد اینکه کتاب سال بهترین نیس هم عقیده ام ...
کلا تخیلات شخصی بود ... و چون بدیع بود جالب بود...

هدیه یکشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 22:43

من اوووومدم اینجااااااااا
مبارکه‌:دی

خوش امدی..سلامت باشی

ناشناس چهارشنبه 26 دی‌ماه سال 1386 ساعت 23:38

به نظرم که که نویسنده اش خیلی زور زده بود مثل سالینجر در ناتوردشت داستان بگه ولی موفق نشده بود

بهمن دوشنبه 8 آذر‌ماه سال 1400 ساعت 18:21

در کل داستان فیلم جالب بود یه طوری عالم بعد از مرگ رو خیلی خوب توصیف کرده و اون قاتل هم به مکافات خودش میرسه عالم پس از مرگ واقعا وجود دارد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد